Ako začať s podnikaním (príbeh 4)

Rozhodol som sa pred časom ponúkať ako službu optimalizáciu internetových stránok. Všeličo o tom viem a tak to bol logický krok. Začal som obchádzať známych, ktorí už mali firmy a ich internetové prezentácie im určite nemohli prinášať žiadny zisk. Niektorí dokonca na nich mohli strácať – kredibilitu.

Táto služba, ktorú som chcel poskytovať však nebola príjemná. Je ťažké prísť za potencionálnym klientom a na úvod obchodného vzťahu mu vysvetliť, že jeho web je spravený celkom zle.

Moji nádejní klienti totiž už mali na web vytvorený svoj názor – v minulosti už investovali a nefungovalo to. Vôbec si nechceli pripustiť, že investovali zle, že to čo na internete teraz majú je bez ohľadu na to čo to stálo jednoducho zlé. Nepomohli ani moje naivné pokusy znížiť cenu mojich služieb na nulu – že by som im to spravil zadarmo a dostal províziu zo zárobku, ktorý im svojou prácou zaistím.

Po nejakom čase som si uvedomil, že je stratou času prosíkať firmy, že im môžem urobiť úspešné stránky. Čerta ich zaujímali internetové stratégie. A tak som si povedal, že spravím stránky sám pre seba. Prečo mám pomáhať k úspechu nejakým firmám, ktoré mi nedôverujú. A tak som tieto stratégie použil na tvorbu vlastných stránok.

Aj takýto scenár priebehu živnosti môže byť zaujímavý. A možno poučenie pre ostatných živnostníkov. Dnes už nerobím zákazky pre firmy. Zaujímavé je, že už pár zákazníkov som skúsiť odmietnuť tak, že som nasadil extrémne premrštenú cenu. Viete čo? Neodradilo ich to.

Poučte sa z toho. Ak ponúkate nejakú kvalitnú službu, ponúknite ju za primeranú cenu. Neskúšajte znížením ceny zlákať klientov. Ak máte pocit, že potrebujete znížiť cenu, niečo robíte zle. Možno len klienti nevedia, čo im chcete ponúknuť. Na to sa zamerajte. Nie na zníženie ceny.

Pridajte komentár:

Napíšte váš komentár k článku...

Meno alebo prezývka
Email (nezobrazí sa)