Televízna reklama

Poznáme ju všetci a zväčša na ňu nadávame. Otravuje nás počas filmov, zaskočí nás uprostred najnapínavejšej scény, je predvojom relácií, sponzorom programov, číha na nás vo viditeľných i skrytých formách. Či chceme, alebo nie, dostáva sa do našich myslí a viac či menej ovplyvňuje naše rozhodovania pri kúpe.

Televízna reklama patrí medzi najúčinnejšie prostriedky prezentácie a to z niekoľkých dôvodov:

  • osloví naraz veľmi veľké množstvo ľudí
  • je vnímaná zrakom i sluchom zároveň
  • má najväčšie možnosti emocionálne zasiahnuť ľudí

Kvôli jej nezameniteľným výhodám a nákladom na vysielanie je aj mimoriadne drahá. Patrí medzi finančne najnáročnejšie druhy reklamy. Tridsať sekúnd reklamného spotu v celoslovenskej televízii stojí od pár stoviek eur po sumy presahujúce 5000 Eur. Obdobné je to so sponzoringom. Všetko závisí od televíznej stanice a času vysielania (najlacnejšie sú zvyčajne skoré ranné a nočné vysielania, najdrahší je hlavný vysielací čas od 20 hod.). Počas mimoriadne exkluzívnych programov je cena reklamy ešte oveľa vyššia. A ak k tomu pričítame fakt, že i výroba reklamy niečo stojí, že je nutné ju vysielať opakovane, aby sa dosiahol želaný účinok… Veru nič pre obyčajného malého živnostníka. Televíznu reklamu využívajú veľké firmy, celoštátne až medzinárodne známe.

Televízna reklama patrí k najúčinnejším reklamným formátom. Dá sa povedať, že väčšina národa je na televízii viac, či menej závislá. Magické oko televízorov pozerá takmer do každej domácnosti a jeho diváci vnímajú, ani nevedia ako intenzívne. Práve preto, že tieto reklamy sú tak účinné, môže ich cena byť tak vysoká. Často platí, že kto je v televíznej reklame, ten predáva.  

Napísala MonYenn

Komentáre k článku: Televízna reklama

  1. Elena 1. augusta 2015

    Dobry den,,,neviem ci to sem patri ale sa pokusim ;) … mam krasneho 20 rocneho syna a chcela by som vediet kde sa mozem obratit ak by som chcela aby ucinkoval v nejakej reklame ,,,dakujem za odpoved

  2. Miro Veselý 2. augusta 2015

    Elena pokiaľ chce vystupovať, môže sa obrátiť na rôzne castingové agentúry a porozprávať sa s nimi aké sú príležitosti. Je to ale svet modelingu, kde dravosť a súťaživosť býva pomerne vysoká takže treba sa vopred pripraviť skôr na sklamanie než dobrý pocit a úspech.

Pridajte komentár:

Napíšte váš komentár k článku...

Meno alebo prezývka
Email (nezobrazí sa)