Svetelná reklama

Svetelná reklama úzko súvisí s vonkajšou reklamou, ale okrem exteriéru sa používa i v interiéri. Svetlo je špecifickým prvkom, ktoré umožňuje pôsobiť reklame 24 hodín denne.

Svetelná reklama sa dá realizovať rôznymi spôsobmi.

Jednoduchou a dosť využívanou metódou je osvetlenie billboardu (či inej reklamy) reflektorom alebo iným svetelným zdrojom.

Typickou formou svetelnej reklamy sú svetelné boxy a rôzny typy panelov (vrátane netradičných tvarov ako rotunda, totem a iné), ktoré sa otvoria a vloží sa do nich na to vhodný reklamný plagát. Charakteristická je pre nich univerzálnosť, jednoduchá manipulácia, možnosť bezproblémovej zmeny reklamného motívu. To isté je možné povedať aj o LED paneloch, či logoprojektoroch, ktoré však zobrazujú len text.

Medzi svetelnú reklamu patria aj vinylové bannery a svetelné kazetové 3D písmo. Používajú sa na zobrazenie loga a umiestňujú sa zväčša nad vchod do predajne či firmy. Sú vyrábané na zákazku podľa požiadaviek zákazníka bez následnej možnosti meniť reklamný motív.

Po meste možno vidieť tzv. citylighty, ktoré sú zapustené do zeme a zväčša obojstranné. Takýto typ reklamného priestoru si musia záujemcovia prenajať, čo môže, v závislosti od lokality, stáť až 11 Eur/deň.

Medzi najväčšie formy svetelnej reklamy patria superlighty, ktoré dosahujú rozmer viditeľnej plochy až 12 x 3 metre a je možné ich nájsť len vo veľkých mestách. Prenajať si takúto plochu si dokážu iba skutočne bohatí vyvolení.

Ceny svetelnej reklamy závisia od typu, použitého materiálu, veľkosti a pod. Svetelné boxy sú lacnejšie, podľa veľkosti a materiálu stoja nejakých 100 až 500 Eur, reklamné panely dokážu presiahnuť hranicu 2000 Eur. Zákazková výroba je po finančnej stránke výrazne náročnejšia a vyžaduje si kalkuláciu ceny na mieru.

Existuje i spôsob, ako sa zaobísť bez svetiel a pritom byť viditeľný i v noci a tým je použitie fosforovej farby (napr. na logo či web na billboarde).

Svetelnú reklamu využívajú hlavne zabehnuté a finančne úspešné firmy ochotné vynaložiť nemalé peňažné prostriedky do reklamy. U malého živnostníka tento typ reklamy zväčša nefiguruje v reklamnej stratégii, ale využitie svetelnej reklamy v malom, napr. svetelný nápis nad vchodom do predajne, stojí určite za zváženie.

Napísala MonYenn

Pridajte komentár:

Napíšte váš komentár k článku...

Meno alebo prezývka
Email (nezobrazí sa)