Reklama v tlači

Tlačová reklama je zrejme tá, po ktorej začínajúci podnikateľ siahne ako prvej. Je to tradičný a veľmi rozšírený spôsob prezentácie, ktorý sa vyznačuje:

  • ide o statický obraz
  • môže poskytovať veľa informácií
  • čas nehrá rolu
  • je cenovo prístupný

Reklama v periodikách má veľa podôb. Od riadkových inzerátov v rozpätí pár slov, až po farebné a dizajnovo vypracované panorámy, rozkladacie plagátiky na tri strany, dokonca s možnosťou vloženia vzorku, vkladané reklamy, prebaly a iné.

Veľkou výhodou printovej reklamy je možnosť podať čitateľovi naraz množstvo informácií (v závislosti od veľkosti plochy inzerátu), môže obsahovať oveľa viac textu než napríklad reklamný spot v televízii či rádiu.

Tým, že ide statickú reklamu, smie na ňu záujemca hľadieť niekoľko minút, následne si ju, dajme tomu, i vystrihnúť a schovať do peňaženky, aby na ňu nezabudol. Na druhej strane nemusí o ňu očami ani len zavadiť, prípadne ju prejsť behom sekundy pri pretáčaní listu.

Cenové rozpätie inzercie v tlači je mimoriadne široké, závisí od typu periodika, jeho nákladu, periodicity, čítanosti, popularity, ale i od takých faktorov ako je farba, veľkosť, počet slov atď. Najlacnejšie vychádzajú lokálne inzertné noviny. Celoslovenské denníky s veľkou čitateľskou základňou okupujú najvrchnejšie priečky. Plošné časopisy s mesačnou periodicitou možno označiť za stred, ale je to veľmi individuálne.

Stručné riadkové inzeráty v novinách nemusia stáť viac než 1-2 Eurá, ale sú veľmi nevýrazné, zanikajú medzi ostatnými a tak rovnako nevýrazná je aj ich účinnosť. Reklamný plagát vo veľkosti dvojstrany na lukratívnom mieste v celoslovenských novinách pokojne zborí hranicu 25 000 Eur, ale každému udrie do očí i mysle. Atypické formy inzercie, napríklad prebaly, stoja ešte mnohonásobne viac.

Živnostník, či už začína alebo úspešne podniká nejaký ten rok, si určite spomedzi bohatej ponuky rôznych typov reklám v tlači určite vyberie. Nepotrebuje rúbať nijak vysoko, megalomanské panoramatické reklamy sú vhodné pre celoslovenské až medzinárodne známe spoločnosti, ale pekný, zaujímavý, plošný inzerát v populárnych lokálnych novinách má značnú šancu priniesť želaný efekt, predovšetkým ak sa tam bude objavovať nejaký ten mesiac. Ak živnostník okrem inzercie v tlači využije aj iné možnosti propagácie, jeho šanca na úspech bude o to väčšia.

Napísala MonYenn

Pridajte komentár:

Napíšte váš komentár k článku...

Meno alebo prezývka
Email (nezobrazí sa)