Ako funguje sieť spotrebiteľov

Pozrime sa na malú skupinu ľudí. Stretávate sa s nimi možno vo výťahu, alebo na ulici. A zamerajme sa na nejaký konkrétny výrobok, ktorý určite používa asi každý z nás. Napríklad prací prášok, ale dosaďte si namiesto neho čokoľvek iné – firmy predávajú veľa druhov tovaru pre bežné použitie. Zubné pasty, mydlo, kozmetiku…

Predpokladajme teda, že poznáte 5 rodín. Ak ich poznáte, tak asi viete, že každá z týchto rodín zhruba raz za mesiac zavíta do drogérie a kúpia si prací prášok. (A keby len ten! Len v drogérke sa nechávajú mesačne desiatky, niekedy stovky eur… Pozrite sa na tú radu pri pokladni.) Takže napríklad:

Predpokladajme, že vašich 5 známych minulý mesiac v nákupnom centre kúpilo tento tovar:

  1. Jano sa holí, umýva si zuby, umýva vlasy. Potom má suché ruky a tak si ich krémuje. No a používa mydlo.
  2. Fero navyše umýva aj riady, perie si a od zúfalstva hltá vitamíny.
  3. Gejza si pre zmenu kupuje akúsi vodu po holení, umýva si sám auto.
  4. Ignác sa stará len o základnú hygienu ale kupuje si rôzne vitamíny.
  5. Nuž a Dušanovi sa na rozdiel od ostatných pánov upchalo WC.

Všetky potreby týchto pánov rieši už dávno miestne nákupné centrum.

Uvedené ceny sú len ilustratívne.

Títo páni si každý mesiac kúpia nejaký takýto tovar. V skutočnosti ho bude oveľa viac, ale pre jednoduchosť príkladu počítajme len tieto tovary. V tomto prípade by tržba nákupného centra na týchto piatich ľuďoch bola okolo 180 eur.

Prečo by vás toto mohlo zaujímať? Pretože ak by ste týchto mužov dokázali presvedčiť, že im rovnaké produkty viete dodať vy, zarobili by ste na tom tento mesiac 55 euro. A čo by z toho mali oni? Ušetrili by čas pri ceste do nákupného centra. A ak by do systému vstúpili, aj oni by mohli zarábať.

Zdá sa vám to málo? Tak si predstavte, že títo páni majú väčšinou partnerky. Používajú antiperspiranty, aby dámam nepáchli, možno parfémy. Ich partnerky sa tiež môžu zaujímať o kozmetiku, drogériu, doplnky výživy. V tom momente môže váš zisk z prostého priameho predaja tovaru veľmi rýchlo narásť na úroveň, ktorá môže vážne konkurovať vášmu súčasnému platu. Akurát to chce prekonať hanbu a jasne ponúknuť známym, že máte na predaj kvalitné produkty.

Vieme, že v cene každého tovaru, ktorý si kúpite v obchode je započítaných veľa vecí. Pozrite sa do niektorého hypermarketu v nedeľu popoludní. Sú v ňom stovky ľudí, ktorí kupujú tovar. A platia. Tieto idú do siete zvanej maloobchodný predaj. Ak si v hypermarkete kúpite prací prášok, z vašich zarobí veľa ľudí.

  • Predavači
  • Skladníci
  • Šoféri kamiónov
  • Reklamné agentúry
  • Televízie (za odvysielanie reklamy na prací prášok)
  • Časopisy (za vytlačenie reklamy)
  • Herci (hrali v reklame)
  • Filmári, fotografi, návrhári, kreatívci (vyrobili tú reklamu)
  • Ľudia v továrňach na výrobu pracieho prášku
  • Výrobcovia obalov
  • Výskumníci čo ten prací prostriedok vytvorili
  • Akcionári
  • Majitelia firiem, obchodných centier, predajní

Jednoducho bol by to dosť dlhý zoznam peňaženiek, do ktorých sa rozkotúľajú centíky z toho, že ste si kúpili svoj prací prášok. Áno, ten, čo perie dobiela. Ako ste videli v tej reklame, kde tá múdra žena v domácnosti poučila tú hlúpu ženu v domácnosti.

Ak si teda každý kúpi prášok na pranie niekde v meste, tak na tom zarobí niektorý hypermarket, výrobca, reklamné agentúry a televízie… Všetci sú spokojní.

Ak ste však šikovný obchodník, v priebehu pár mesiacov môžete vytvoriť sieť ľudí, ktorí kupujú výrobky od vás. Ak sú s nimi spokojní, ďalej už sami tvoria sieť.

Pridajte komentár:

Napíšte váš komentár k článku...

Vyplňte ešte: